زالو

خدايا ب اميد خودت

زالو

۱۲۲ بازديد

 

پرورش زالو در خانه با سرمايه كم و سود فراوان

پرورش زالو در منزل

پرورش زالو در خانه: اين كار در مرحله اول سرمايه چنداني لازم ندارد و با يك سرمايه پنج ميليون توماني و داخل خانه هم مي‌توان كار را شروع كرد. اما در عوض به تخصص زيادي نيازمند است؛ پس اگر اولين بار است كه سراغ اين حرفه مي‌رويد، حتما با افراد باتجربه در اين حيطه مشورت كنيد.

پرورش زالو طبي در خانه

پرورش و توليد زالو شايد يك كار زود بازده نباشد ولي به اين دليل كه سرمايه گذاري زيادي نياز ندارد مي تواند يكي از مشاغلي باشد كه از ريسك كمتري برخوردار خواهد بود. از سوي ديگر در شغل پرورش زالو بايد پشتكار داشت و دلسرد نشد چون با پشتكار در اين حوزه و سعي و تلاش قطعا موفقيت وجود خواهد داشت. از آن جايي كه براي شروع هر شغل نياز به يك مكان براي آن وجود دارد تا تجهيزات و .. را در آن جا بگذاريم و كار را شروع كنيم در پرورش زالو مي توان اين كار را در خانه ي نيز شروع كرد و نياز به يك محيط خاص نيست. براي اين كار فقط بايد دانش اين كار را داشت. دما، آب، غذا، مكان يا ظرف مناسب براي قرار دادن و پرورش زالو در آن ها و… همگي به عنوان عوامل موثر بايد مدنظر قرار گيرند.

مراحل پرورش زالو در خانه:

— براي پرورش و توليد زالوي طبي در منزل نياز به فضاي كمي است و حتي 10 متر فضا نيز براي اين كار كفايت ميكند. به طور معمول 12 ماه زمان كل دوره پرورش زالوها ميباشد و در تابستان زالوها شروع به تكثير ميكنند.

— براي پرورش زالو در خانه شما نياز به يك مخزن كوچك كه ميتواند يه ظرف آكورايوم يا وان و ظروف پلاستيكي بزرگ باشد داريد. توصيه ما به شما استفاده از ظروف شفاف است تا بتوانيد محل زندگي زالوها را مشاهده و از هر گونه تغيير وضعيت آنها مطلع باشيد. ابعاد مخزن بستگي به اندازه و تعداد زالو دارد مثلاً براي 1000 عدد لارو زالو مي‌توان مخزن ۵ ليتري در نظر گرفت.

— لازم به ذكر است مخزن انتخابي بايستي حتما درب‌دار باشد تا امكان خروج زالوها از مخزن وجود نداشته باشد، همچنين شما ميتوانيد از مقداري پارچه كتان و محكم كردن آن با لاستيك براي پوشاندن سر ظرف استفاده كنيد.

— براي ادامه كار شما به مقداري خزه و جلبك نياز داريد كه ميتوانيد آن را از گل فروشي تهيه كنيد و اگر در مناطق با آب و هواي مرطوب هستيد مقداري خزه را از پاي درختان و طبيعت جمع آوري كنيد.

— دقت كنيد! براي پرورش زالو در منزل حتما لارو زالو را از مراكز مطمئن و مورد تاييد مصارف پزشكي تهيه كنيد و از سالم بودن آنها مطمئن شويد.

— توجه داشته باشيد، قبل از پرورش زالوها لازم است، لارو را در يك دوره حداقل 2 ساله قبل از پرورش نزد خود نگه داريد. زالو براي رسيدن به بلوغ جنسي به 2 تا 3 سال زمان نياز دارد.

— زالو ها را به صورت جفت در يك ظرف يا استخر كم عمق يا آكواريم با 1 ليتر آب با لايه‌اي از خزه در پايين به طوري كه سطح خزه شيب دار باشد و يك سمت آن درون آب و سمت ديگر در بيرون آب باشد، قرار دهيد. در مورد انتخاب جنسيت زالوها نگران نباشيد، چون زالوها دو جنسه هستند.

— ذكر اين نكته ضروري است كه آب بايد بدون كلر باشد. پس اجازه دهيد آب 24 ساعت بماند تا كلر آن خارج شود و يا از محلولهاي ضد كلر آب كه در آكورايوم فروشي ها هست استفاده كنيد.

— بهترين دماي آب براي پرورش زالو در خانه بين 20 تا 25 درجه سانتي گراد است.

— زالو ها را هر 20 روز تغذيه كنيد. براي تغذيه زالوها بايد از خون پستاندار استفاده كرد؛ مراقب باشيد حتما بايد از خون پستاندار استفاده كنيد وگرنه دچار مشكل خواهيد شد. خون كله پاچه گاو بهترين منبع تغذيه زالو ها هستند.

— زالوها را براي مدت يك ماه در كنار هم نگهداري كنيد تا امكان توليد مثل فراهم گردد. در اين مدت زالوها بر روي سطح آب و روي خزه ها پيله ميبافند. اين كار مي تواند تا توليد زالو هاي بچه از 1 تا 9 ماه بسته به زمان دريافت اسپرم توسط زالوهاي مادر به طول بيانجامد.

— به طور كلي زالو هاي بالغ معمولا بين 1 تا 5 پيله توليد مي كنند كه هر پيله مي تواند تا 30 عدد زالو توليد كند ولي به طور معمول اين تعداد 15عدد براي هر پيله است.

— زمان خارج شدن زالوها از داخل پيله، 3 تا 5 هفته طول خواهد كشيد. زالوها براي رشد كامل و رسيدن به مصارف درماني به دو سال زمان نياز دارند.

اگر سرمايه لازم براي احداث مزرعه پرورش زالو را داريد: طرح توجيهي پرورش زالو را بخوانيد.

مصارف زالو

با توجه به مطالعات انجام شده، زالو ها در مصارف بهداشتي و تهيه لوازم آرايشي به كار مي روند. در درمان هاي سنتي، در نتيجه مكيدن خون بيمار توسط زالو، فرد از درد مفاصل، سر درد و .. رهايي پيدا مي كند. روغن زالو هم به عنوان يك ماده ي افزايش دهنده توانايي جنسي مردان، شناخته شده است. در هند، روغن زالو به عنوان يك ماده موثر در جلوگيري از ريزش مو استفاده مي شود. اين ماده در حال حاضر در امريكا و بسياري از كشورها براي اهداف درماني استفاده مي شود. براي جلوگيري از گسترش هر نوع بيماري، زالوها فقط بر روي همان بيمار مورد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.